Ingenting är så ensamt som att befinna sig på toppen.
Det finns inga fler berg att bestiga.
Inga mål att nå.
Allt är klart och färdigt.
Utblicken är millång av himmel
och andra toppar man passerad.
Det är att leva, det är att andas.
Att finnas till.
Det sista steget måste du vänta på.
Det är inte du som styr.
Det är blåsten på toppen.

Lämna en kommentar